Thursday 14 May 2015

ඞී.ආර්.බීත් නොඑන්නම යන්න ගිහිං.


         අපේ පරම්පරාවත් ලෙඩ දුක් වලින්ම යන්න පටන් අරන්. ඞී.ආර්.බි. දිසානායකත් ගිහිං. හුඟ දෙනෙක් හාට් ඇටෑක් වලින්. ඇටෑක් කරන්නත් හාට් එකක් තියෙන්න එපැයි.
        ඞී.ආර්.බී. අපි එකට හිටි හොස්ටල් සගයෝ. ධර්මරාජ කන්ද මුදුනේ ගස් ගොම්මනේ පිහිටි එ් සුන්දර ගොඩනැගිලි අස්සේ ගෙවී ගිය ඒ කාලය, ජීවිතයේ වෙන කවදාවත් එතරම් ලස්සනට ලැබුනෙ නෑ. ඞී.ආර්.බීත් මමත් හිටියේ ”බී” ඩ්‍රෝමැටි‍්‍ර එකේ. ඔහු මට වඩා පන්ති දෙකක් ඉහළින් හිටියේ. අපිට වඩා හුඟක් පිළිවෙලට ඉන්න ඞී.ආර්.බී. උත්සාහ කළා. දඩබ්බරත් නෑ. විහිලූවට බරයි. අනිත් අයගෙ විහිලූ  අහලා හිනා වෙලා මූණ රතුම රතු පාට වෙනවා. හරිම කාරුණික අහිංසක හිතවතෙක්.
      හොස්ටල් එකේ ඉරිදා හැන්දෑවට තියෙන විවිධ ප‍්‍රසංගයේදී අමරදේවගෙ සිංදු ලස්සනට කියන්න ඞී.ආර්.බීට පුළුවන්. දැන් අයිටිඑන් සභාපති ධම්මික ගංගානාත් දිසානායක තබ්ලා ගහනවා., සර්පිනා ගහනවා, දමිත රාජපක්ෂට හොඳට විහිලූ චරිත රඟපාන්න පුළුවන්. අදත් මට දමිතගෙ විහිලූ මතක් වෙලා හිනා යනවා.
අපි හොස්ටල් එකේ නාට්‍යයක් කළා. අධ්‍යක්ෂණය ධම්මික ගංගානාත් විය යුතුයි. ගම මහගේට රඟ පෑවේ ඞී.ආර්.බී., ගම දියණිය මම. එහි එක දෙබසක් තියෙනවා ‘යකා හූ කියාගෙන එයි’ කියලා. ඒ දෙබස කණ්ඩය මට කියන්නම බෑ. පස්සේ මේ දෙබස් කණ්ඩය මං කියන වැරදි විදිහ හොස්ටල් ඉතිහාසයට එකතු වුනාලූ. ඒ නාට්‍යය මහනුවර දිස්ති‍්‍රක් තර`ගයෙන් ජය ගත්තා. මටත් කුසලතා සහතිකයක් හම්බ වුනා. ඒ තමයි මං ජීවිතේට ර`ගපෑ අන්තිම නාට්‍ය චරිතය.
           ඒ කාලෙ හිටිය පරණ හොස්ටල් සගයො එකතු වෙලා ”ආදි ධර්මරාජ නේවාසිකයන්ගෙ සංගමය” හදා ගත්තා. හැබැයි ඒත් මට ඒකට සම්බන්ධ වෙන්න බැරි වුනා. වත්මන් සභාපති අපෙත් එක්ක හිටි සීවලී අබේරත්න. පුෂ්පානන්ද ඒකනායක, පූජිත් ජයසුන්දර, දමිත රාජපක්ෂ, වෛද්‍ය මුදියන්සේ්, බී.එම්.ටී. බණ්ඩාර(බමුටි), රාජසේකර, කුඩාගම, ආනන්ද ජයරත්න මහා නලූවගෙ පුතා වරුණ ජයරත්න, ඞී.ආර්.බී., මෙත්තානන්ද, කුසුම් ප‍්‍රනාන්දු, වික‍්‍රමනායක, බස්නායක, ආටිගල, අජිත් ධම්මික, ඔය මේ දැන් මතකයට ආ චරිත කිහිපයක්. ඒ සියල්ල අතර සිටි ඞී.ආර්.බී නොඑන්නම යන්න ගිහින්.
               1990 විතර මම මාර්ග ආයතනයේ වැඩ කරද්දී ඞී.ආර්.බී. එයාගෙ ගම් පළාතේ හ`ගුරන්කෙත උඩවත්තෙ ලස්සණ කඳු නිම්නයක කඩයක් දාගෙන හිටියා. අපි ඒ ගමේ පර්යේෂණ කටයුත්තක් කරද්දි ඞී.ආර්.බී. දිනපතා හමුවුණා. ඔහුටත් වයසට නොයන ජාන විශේෂයක් තිබුණා. ඒ හින්ද මං ඔහු අන්තිමට දකින කොටත් ඞී.ආර්.බී. පාසලේදී දැක්ක විදිහමයි.
         ඞී.ආර්.බී. මියගිය ආරංචිය මට හරිම ශෝක ජනක සිද්ධියක්. ඒකයි මෙහෙම ලියන්න හිතුනෙ. සරල වට පිටාවක, අවංක මිතුරුදම් වලට පි‍්‍රය කළ ඔහු දයුණුවේ හිනිමගේ අහස උසට නගින්න උත්සාහ නොකළ අවංක චරිතයක්.
                               ඞී.ආර්.බී. ඔබට අපේ ආචාරය
 

2 comments:

  1. ඔබ මේ කියන වරුන ආනන්ද ජයරත්න 10 වසරේ නාලන්දෙ මගෙ පංතියෙ හිටියා.එතකොට මේ කියන්නෙ ඊට ඉස්සරද?

    ReplyDelete
  2. අපට ඉඩ තබා ඔවුහු නික්මෙති. කලෙකින් අපද නික්මෙමු

    ReplyDelete